دوشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۳ |۱۵ محرم ۱۴۴۶ | Jul 22, 2024
مجتبی فاضل

حوزه/ مدیر حوزه‌های علمیه خواهران خطاب به اساتید گفت: عمر طلاب امانتی است که به شما سپرده شده و باید مانند چشم از آن نگهداری کنید و باید همه سعی خود را انجام بدهید تا به الگویی در جامعه تبدیل بشوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجتبی فاضل، مدیرحوزه‌های علمیه خواهران، در آئین مشترک آغاز سال تحصیلی جدید حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه الزهرا (س) که در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد، ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی جامعة الزهرا (س) و حوزه علمیه خواهران عنوان کرد: مفتخر هستیم در مقام علم خواهی پیرو مکتبی هستیم که درجات بالایی برای عالم قائل است.

وی با اشاره به اینکه در زمانی که جهل و جهالت حاکم بود اسلام علم را انتخاب و برای آن هزینه کرد، اظهار کرد: در زمان پیامبر اکرم (ص) اگر اسیری که باسواد بود ۱۰ نفر را باسواد می‌کرد آزاد می‌شد و این در حالی است که برده مالیت داشت.

مدیرحوزه‌های علمیه خواهران با بیان اینکه شروع سال تحصیلی یک نماد است، اضافه کرد: در اسلام علم آموزی و علم خواهی تعطیلی ندارد و این جلسات به صورت نمادین است وگرنه در همه لحظات علم آموزی وجود دارد  «اطلبوا العلم من المهد الی اللحد»

وی تصریح کرد: خرسند هستیم نام طلبه و مال طلبگی بر ما قرار داده شده است؛ زیرا مقتبس از فرمایشات پیامبر اکرم (ص) است که می‌فرماید  طَلَبُ العِلمِ فَریضَةٌ عَلی کُلِّ مُسلِمٍ و مُسلِمَةٍ.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین فاضل خطاب به طلاب علوم دینی بیان کرد: در فضایی که جمهوری اسلامی با امنیت کامل این فعالیت را طریقه مبارک را ترسیم کرده‌اند و تداوم این مبارک بودن، به پاسداشت ما از این نعمت است.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران اضافه کرد: خصوصیت این عالم این است که اگر از نعمت‌ها به درستی پاسداشت نشود از بین می‌رود و حتی مقدس‌ترین انقلاب و افراد در کمتر از ۵۰ سال ارزش‌ها به ضد ارزش‌ها تبدیل می‌شوند.

وی ادامه داد: رسول خدا بارها به صورت سمعی و بصری محبت خود را به امام حسین (ع) نشان دادند و پیامبر (ص) بعد از نزول آیه تطهیر ماه‌ها از مقابل خانه حضرت زهرا (س) عبور می‌کردند و به خاندانی که رجس پلیدی از آن‌ها دور است سلام می‌دادند؛ اما اقتضای این عالم است که اگر خوب پاسداشت نشود مقدس‌ترین ارزش‌ها به زیر سم اسبان لگد مال می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین فاضل با تأکید بر اینکه برای حفظ این نعمت باید بدانیم چه مأموریت و وظیفه‌ای داریم، اظهار کرد: مسلح شدن به علم وظیفه جدی هر طلبه است که باید خود را به آن آراسته کند.

مدیرحوزه‌های علمیه خواهران خطاب به اساتید گفت: عمر طلاب امانتی است که به شما سپرده شده و باید مانند چشم از آن نگهداری کنید و باید همه سعی خود را انجام بدهید تا به الگویی در جامعه تبدیل بشوند.

وی خطاب مدیران متصدی جریان تعلیم، تربیت و پژوهش بیان کرد: اگر ما شاگرد امام صادق (ع) هستیم و باید در همه حالات به امام صادق (ع) اقتدا کنیم و امام صادق (ع) فقط برای نماز، روزه، طهارت و نجاست نیست بلکه در همه زمینه‌ها باید از ایشان پیروی کنیم و دین برای همه عرصه‌های ما برنامه دارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین فاضل ادامه داد: این نسل در دست شما است و  ذره‌ای اجمال و اهمال در وظایف، ممکن است خسارت‌های جبران ناپذیری به بار بیاورد که به گفته امام خمینی (ره) اگر این بار اسلام سیلی بخورد به این زودی ها بلند نمی‌شود.

۶۲/۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha